Oculus Rift S – geresnė ir patogesnė Rift versija

Oculus po trejų metų pertraukos pristatė naujus prie kompiuterio jungiamus virtualius akinius. Tačiau reikia turėti omenyje, jog kompanija produktą pavadino Rift S, o ne Rift 2 , taigi tai nėra naujos kartos produktas, tiesiog tobulesnis senesnis.

GDC konferencijos metu į šį Facebook kūrinį buvo galima pažiūrėti iš arčiau. Akivaizdu, jog pagrindinis tikslas buvo ne itin galingas akinių „vidus“, o patogumas. Būtent tai kišo koją ankstesnei versijai – žaidimas su sensoriais ir jų reguliavimas atimdavo daugybę laiko ir nervų.

Tuo tarpu Rift S bus komplektuojamas su „inside-out“ sekiklių sistema – sensorių jums apskritai nebereikės niekur dėlioti, nes jų nebeliks. Su laidu prie kompiuterio prijunksite akinius ir tai bus viskas, ką reikės padaryti.

Nors ir tai skamba keistai, Oculus šiek tiek pablogino ekrano kokybę ir padarė akinius patogesnius tiesiogine prasme, atnaujinę visus dirželius ir dizainą.

Rezoliucija

Oculus nauji akiniai

Iš pirmo žvilgsnio, susidaro įspūdis, jog čia pasistūmėta į priekį, kadangi naujieji akiniai turės 1,280 × 1,440 rezoliuciją, o pirmieji galėjo pasigirti tik 1,080 × 1,200. Tačiau čia slypi įrodymas, jog skaičiuose dar ne viskas. Naujieji akiniai naudos LCD, o ne OLED technologiją. Tai neleis mėgautis tokiu geru kontrastu ir spalvomis, kaip būdavo pirmtake. Ir tai dar ne viskas – Rift S taip pat turės mažesnį atnaujinimo dažnį – 80 Hz vietoj 90 Hz.

Matymo laukas ir skaidrumas

Nors tai gali nuskambėti ir keistai, šioks toks ekrano kokybės sumažinimas tikriausiai padės jums geriau mėgautis vaizdais ir įsijausti į turinį.

LCD ekranas ir mažesnis atnaujinimo dažnis padės smarkiai sumažinti „screen door“ efektą bei leis akiniams veikti tiksliau.

Atnaujinimo dažnis ir lęšiai

Oculus Rift S pirkti

Oculus labai aiškiai pasakė, kodėl atnaujinimo dažnis sumažėjo nuo 90 Hz iki 80 Hz. Pasirodo, buvo galvojama apie silpnesnių kompiuterių savininkus. Nenorėdami kelti kompiuterių reikalavimų, jie pasirinko šio parametro sumažinimą. Dažnio nukritimas neturėtų itin jaustis, nebent turite stebuklingai geras akis. Tai pajusite nebent žaidimų ar filmų vietose, kur vaizdas bus labai ryškus.

Kalbant apie lęšius, jie labai labai primena tuos, kurie sumontuoti į Oculus Go akinius. Kadangi akiniuose bus sumontuoti Fresnel lęšiai, kartais galėsite sulaukti to, kas anglų kalboje vadinama „god rays“. Tačiau ne dažnai ir tais jūsų netrikdys.

Passthrough+ funkcija

Oculus paskelbė ir apie Passthrough+ funkciją, tiesa apie ją kol kas sunkiausia papasakoti, kadangi iki šiol vykusių renginių ir pristatymų metu, ji dar nebuvo paruošta ir neveikė.

Ka tai per velnias apskritai? Šios funkcijos dėka galėsite matyti tai, kas dedasi prieš jus – tarkime savo kambarį. Visa tai dėka akiniuose sumontuotų kamerų.

Passthrough funkcija tikrai verta dėmesio – pasinėrus į virtualią realybę kartais tikrai pravartu pamatyti, kas vyksta realiame pasaulyje.

Oculus Rift sekikliai

Sekiklių sistema (inside-out)

Ekranai lieka ekranais, tačiau būtent tai yra tai, dėl ko džiūgauja visi Rift fanai. Visi turėję senąją šių akinių versiją puikiai žino, kiek nervų ir pastangų kainuodavo tinkamai sustatyti sensorius. Nuo šiol tokių bėdų nebebus.

Penkių viduje sumontuotų kamerų ir kompiuterio skaičiavimų pagalba, virtualūs akiniai gali sekti ir nustatyti savo buvimo vietą. Taip pat sekama ir pultelių padėtis.

Tokia technologija nėra naujiena – visi Windows Mixed Reality akiniai taip pat neturi sensorių ir naudoja inside-out sistemą.

Žaidimo plotas

Atsikračius sensorių, automatiškai padidėjo žaidimo plotas. Dabar nebereikia brėžti ribų ir galima labiau įsijausti į žaidimus bei pramogas. Tai ypatingai jaučiasi tokiuose žaidimuose kaip Lone Echo.

Pats kamerų išdėstymas bus labai panašus į Oculus Quest, tik pastarieji turės ne penkias, o keturias.

Netikėtas susivienijimas, lėmęs dizainą

Oculus Rift S dizainas

Nenustebkite, jeigu ant šių Oculus akinių išvysite ir Lenovo logotipą. Pastarosios kompanijos specialistai labiausiai prisidėjo prie prietaiso dizaino ir ergonomikos. Todėl nieko nuostabaus, jog Oculus Rift S labai jau primena Lenovo Explorer akinius. Vis tik tai yra paprasčiausios smulkmenos, svarbiausia – patogumas.

O būtent šis rodiklis yra labai geras. Užsidėjus akinius jausmas yra tikrai patogus, o ir naujojo dizaino dirželis gana gerai prisitaiko prie galvos formos. Per vidurį yra dar vienas dirželis, kurį atpalaidavus ar suveržus akiniai pritaikomi įvairių dydžių žmonėms (ir galvoms).

Galinė juosta taip pat susiveržia sukamu ratuku, tad viską tinkamai susireguliavę jausitės ir patogiai ir tvirtai – žinosite, jog žaidimo įkarštyje akiniai nenukris.

Ausinės. Kur ausinės?!

Vienas labiausiai Rift nuo konkurentų išskiriančių bruožų buvo su akiniais sujungtos ausinės. Naujoje versijoje šio atributo nesimato. Neskubėkite pykti! Pasirodo, jog ausinės liko, tiesiog yra paslėptos.

Garso sistema dabar labai primins Oculus Go, kur taip pat yra garsiakalbiai šalia ausų. Toks sprendimas padės lengviau ir greičiau užsidėti akinius, tačiau garsas nebebus toks skaidrus, girdėsis daugiau pašalinių garsų.

Jeigu norėsite naudoti savo ausines, neturėsite jokių bėdų, kadangi paliktas standartinis 3.5mm ausinių lizdas.

Oculus Rift pulteliai

Iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti, jog pulteliai liko tie patys, kaip senoje versijoje. Netiesa! Oculus Rift S naudos tuos pačius pultus kaip ir Quest akiniai.

Ryškiausias skirtumas tas, jog valdymo ratukas nuo šiol bus nebe pulto apačioje, o viršuje. Kiti, ne tokie matomi skirtumai yra pati mygtukų struktūra ir pačio pulto pajautimas.

Didžiausias klausimas, kam apskritai reikėjo keisti pultelius? Galbūt tai ir skonio reikalas, tačiau senieji buvo sukurti kone idealiai.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *