Virtuali Realybė

Kodėl virtuali realybė netampa masiniu reiškiniu?

Jau nuo 1994 metų kiekvieni metai vadinami Virtualios realybės metais. Kasmet manoma, jog technologija padarys proveržį, taps masiniu reiškiniu. Tačiau iki šiol rinka nėra tokia, kokios tikėtasi.

Tiesa, pastaruoju metu matomi VR augimo ženklai, parduodama vis daugiau virtualių akinių bei aksesuarų kopijų. Tačiau tai nėra dalykas, kurį turėtų beveik kiekvieni namai. Savaime kyla klausimas, kodėl?

Būtent tai ir bandysime išsiaiškinti šiame straipsnyje, kurį jums parengė Virtualitikrove.lt

Prastai atrodantys virtualūs akiniai

GameFace virtualūs akiniai

Tie, kas naudoja virtualius akinius nesutiktų. Jie sakys, jog prietaisas patogus, su juo galima žaisti ilgas valandas. Tačiau faktas tas, jog sunkūs, didelių gabaritų virtualūs akiniai atbaido daugelį pirkėjų. Jie tiesiog nenori tokių griozdų dėtis ant galvos!

Įvaizdis yra viskas, kaip sakė viena reklama ir šiuo atveju tai yra tiesa. Norint pritraukti didesnes mases, reikia lengvesnių, mažesnių, patogesnių akinių.

Žinoma, VR akiniai yra galingas prietaisas, tad sudėtinga juos „sukišti“ į mažą plotą. Bet kol nebus rastas sprendimas, kaip tą padaryti, technologija masių nepasieks.

Nereikia pamiršti ir laidų aspekto – niekam nepatinka žaisti, kai po kojomis pinasi laidai. O tai neatsiejama naujų virtualių akinių dalis, nebent turite „Windows“ mišriosios realybės įrenginį.

Reikia galingos įrangos

Vėl gi – jeigu žmogus nusipirko kompiuterį, skirtą darbui, jis visiškai netiks virtualiai realybei. Tokie akiniai kaip HTC VIVE, HTC Vive Pro, Oculus Rift ar Windows mišriosios realybės įrenginiai, reikalauja labai galingos aparatūros.

Jeigu žmogus turi ne itin galingą kompiuterį, jis privalės pirkti ne tik akinius, tačiau ir naują kompiuterį. Tai mažiausiai 1000 papildomų eurų!

Šią problemą bandoma spręsti autonomiškų akinių pagalba, tačiau jie nėra pajėgūs paleisti gerų, kompiuteriui skirtų žaidimų.

Sunku pasakyti, kaip šią bėdą būtų galima išspręsti. Oculus kuria Santa Cruz virtualius akinius, kurie bus tarpinis variantas tarp Oculus Go bei Oculus Rift. Tačiau ir tai dar nėra sprendimas.

Turinio trūkumas

Ties šiuo aspektu galima labai ilgai ginčytis. VR jau turi nemažai žaidimų, skirtų vien šiai platformai ir siūlančių neįtikėtinų pramogų. Tačiau šioje sferoje nėra must-have kūrinių, tokių kaip GTA ar Call of Duty ant kompiuterių.

Be didelio, visiems žinomo brando, sunku į VR pasaulį pritraukti naujų žmonių. Kam jiems pirkti virtualius akinius, jeigu netrukus pasirodys GTA žaidimas? Kam jiems VR, jeigu jie kas dieną lošia Fortnite ir nieko daugiau nebesinori?

Jeigu rinkoje pasirodys žaidimas, kurio norės visi, VR pardavimai akimirksniu šoks į aukštumas.

Didelė virtualių akinių ir priedų kaina

Tai ypač aktualu mums, lietuviams ir kitoms kiek skurdesnėms šalims. Kokybiški virtualūs akiniai kainuoja mažiausiai 700 eurų ir tikrai ne kiekvienas gali leisti sau tokią sumą. Nekalbant apie tai, kad akiniams reikia ir gero kompiuterio.

Išeitis yra pigesni virtualūs akiniai. Oculus Go nekainuoja ir 300 eurų, tačiau tai telefoninė platforma – su jais nepažaiste SuperHot. Kita, kiek pigesnė alternatyva, yra Playstation VR įranga. Ji turi nemažą žaidimų pasirinkimą. tačiau žaisti su PSVR nėra taip malonu, kaip su HTC.

Virtualių akinių priedai taip pat kainuoja labai brangiai. Ar tai būtų ausinės, ar pultelis, ar papildomas sensorius, už jį suplosite trečdalį VR akinių kainos.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *